Geen categorie, Persoonlijk, Travel

UPDATE – Terug uit Rome!

Hallo lieve mensen! De afgelopen weken was het weer iets rustiger op mijn blog en dat komt eigenlijk gewoon doordat ik het heel druk had én een paar dagen naar Rome ben geweest! En nu staat school alweer bijna voor de deur! Het leek me wel weer even tijd voor een update dus daarom praat ik jullie vandaag even lekker bij :)

Pfoe, wat gaat de tijd toch snel. We zitten alweer in de laatste week van de zomervakantie, like whut! De zomer vliegt voorbij en voor je het weet moeten we alweer naar school. Aan het begin van de zomervakantie keek ik vooral uit naar augustus omdat ik dan ook 3 weken vrij had van de HEMA en dus écht vakantie had. Helaas was het weer precies die 3 weken niet zo goed en heb ik veel dagen alleen maar binnen kunnen zitten terwijl ik juist zoveel leuke dingen buiten wou doen! Toch heb ik wel zoveel mogelijk proberen te genieten en heb ik op de dagen dat het wel mooi weer was, nog wel wat leuke dingen gedaan met mijn vriend. Vorige week waren de 3 weken alweer voorbij en moest ik op donderdag en vrijdag weer werken. Gelukkig was ik daarna het weekend alweer vrij want zaterdag ging ik met mijn vriend naar Rome!

In die dagen voordat ik moest werken, heb ik nog veel dingen uit moeten zoeken voor onze trip en natuurlijk spullen inpakken. Zaterdag gingen we op pad en moesten we eerst naar Eindhoven reizen, dat duurde al wel even want naar het vliegveld was het 3 uur reizen. Gelukkig vlogen we ’s middags om 15.45u dus dat was prima te doen. Rond kwart voor 6 landden we op Ciampino Airport in Rome en vandaar moesten we eerst nog met de bus naar een metrostation en vanuit daar konden we met de metro naar station Termini, waar ons hotel vlakbij lag. Aangekomen in ons hotel, werden wij doorgestuurd naar een ander hotel omdat ons hotel nog vol zat met italianen die niet naar huis konden vanwege de aardbeving. Gelukkig was het andere hotel vlakbij en was het op zich voor een paar daagjes ook een prima hotel. Na ons even opgefrist te hebben, zijn we de stad in gegaan naar de Spaanse trappen en de Trevifontein, en gingen we nog even ergens eten. We waren niet zo heel veel dagen in Rome dus we wouden alle tijd goed besteden haha.

De volgende ochtend stonden we heel vroeg op om naar de Vaticaanse musea te gaan waar een enorme rij stond, maar die uiteindelijk gelukkig wel snel doorliep. Daarna gingen we naar de Sint Pieter en hebben we uiteraard de koepel beklommen en genoten van het uitzicht. Vervolgens hebben we nog het Pantheon bezocht en Piazza Navona, waar we een lekkere pizza hebben gegeten. Je kunt natuurlijk niet naar Italië zonder een echte Italiaanse pizza te eten haha!

De volgende dag stond het Colosseum en het Forum Romanum op ons lijstje. We begonnen bij het Circus Maximus en liepen daarna naar de Aventijn (één van de zeven heuvelen waarop Rome gebouwd is), vanwaar we een mooi uitzicht hadden over Rome. Hierna naar het Colosseum en nog een aantal andere dingen zoals de suikertaart etc. Daarna gingen we nog naar het Forum Romanum, waar het bloedheet was want we liepen pal in de zon. Het was trouwens alle dagen zo’n 34 graden dus je kunt je voorstellen dat we het behoorlijk warm hadden en zeker met al dat geloop haha. Daarna nog een paar kerken bezocht en ons in het hotel weer opgefrist voor ons laatste avond. We zijn lekker uit eten geweest en hebben daarna nog even rond gelopen. Hierna moesten we onze spullen alweer in pakken want de volgende ochtend moesten we om half 9 alweer weg naar het vliegveld! Dit is gelukkig allemaal goed gedaan en om half 2 waren we weer geland op Nederlandse bodem.

Het was kort maar we hebben toch erg veel gezien en gedaan. En het was toch lekker om wel even weg te zijn dus heerlijk genoten! Ik heb geprobeerd hier alles even een beetje kort neer te zetten want ik ben wel van plan om nog aparte artikelen te maken met foto’s (want we hebben er heel veel haha).

Ik heb nu nog een paar dagen vrij en dan vrijdagavond ga ik weer naar Groningen want zaterdag en zondag moet ik weer werken. En dan maandag.. begint school gewoon alweer! Ik kan nog niet echt zeggen dat ik daar alweer klaar voor ben haha. Vroeger had ik na de vakantie altijd wel weer zin om naar school te gaan omdat de vakantie voor mij dan wel lang genoeg geduurd had. Maar nu heb ik dat totaal niet haha. Ach, het zal ook wel weer zo wennen. En te bedenken dat ik alweer aan het derde jaar begin! Dat betekent dat ik nu straks over de helft ben van mijn opleiding! Ook dat gaat echt zo ontzettend snel. Maar goed we zullen zien hoe het allemaal weer is en de tijd gaat vast weer heel snel voorbij, voor je het weet is het alweer kerst haha.

Tot zover even een mijn update. Vanaf nu kunnen jullie ook weer gewoon regelmatig posts verwachten dus dat komt weer helemaal goed. Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie een fijne vakantie gehad? Hebben jullie ook nog niet zo’n zin in school of juist wel? Ik ben erg benieuwd! Veel liefs, Stephanie

Wat je misschien ook leuk vindt!

6 thoughts on “UPDATE – Terug uit Rome!

1. Dit vind ik zo leuk om te zien! Ik ben begin dit jaar naar Rome geweest en ik vond het helemaal geweldig. Zo’n mooie stad! Succes trouwens met je opleiding. Ik vind ook altijd dat de zomervakantie veel te snel voorbij gaat, maar ergens is het ook altijd wel heel fijn om weer ergens mee druk te zijn.